Uzyskali艣my now膮 Gwarancj臋 Ubezpieczeniow膮 na kolejny rok prowadzenia dzia艂alno艣ci. Zamierzamy przetrwa膰!

COVID-19 - Zdecydowana wi臋kszo艣膰 pa艅stw Azji pozostaje zamkni臋ta dla ruchu turystycznego i trudno przewidzie膰 kiedy to si臋 zmieni, w kt贸rych pa艅stwach i na jakich zasadach. Z tego powodu nie jeste艣my w stanie okre艣li膰 gdzie i kiedy b臋dziemy w stanie realizowa膰 najbli偶sze wyprawy. Osoby zainteresowane naszymi wyjazdami, zach臋camy do niezobowi膮zuj膮cego korzystania z przycisku "powiadom mnie". Jest on dost臋pny na stronach wszystkich wypraw. Powiadomimy gdy tylko co艣 si臋 zmieni. czytaj wi臋cej...

Kim jeste艣my

Jeste艣my rodzinnym biurem podr贸偶y, powsta艂ym z pasji podr贸偶owania, mi艂o艣ci do azjatyckiego kontynentu i trudnej do pohamowania ch臋ci pokazywania Azji innym.

Nasza Historia

Jak d艂ugo fascynuj臋 Ci臋 Azja? - to pytanie chyba s艂ysz臋 najcz臋艣ciej od ludzi i w zasadzie nie znam na nie odpowiedzi. Jak d艂ugo jestem w stanie cofn膮膰 si臋 pami臋ci膮, tak d艂ugo marzy艂em o podr贸偶y do Azji. Czasem zdarza mi si臋 odpowiada膰, 偶e urodzi艂em si臋 z t膮 my艣l膮. Pocz膮tkowo, ta wymarzona Azja nie mia艂a konkretnego oblicza, czy nazwy. Zupe艂nie jak w kalejdoskopie kry艂y si臋 pod t膮 nazw膮 pojedyncze obrazy, migawki i zas艂yszane historie. P贸藕niej, ten przedziwny kola偶 uformowa艂 si臋 w pojedyncz膮 nazw膮 - Indie. Zda艂em sobie spraw臋, 偶e chc臋 zobaczy膰 Indie. I cho膰 do ich odwiedzenia droga by艂a jeszcze d艂uga, to my艣l ta towarzyszy艂a mi codziennie przez kolejne lata.

9 stycznia 2003 roku
Tego dnia, zi艣ci艂y si臋 nasze marzenia o Azji, Indiach i podr贸偶owaniu. Razem z Agnieszk膮, wyl膮dowali艣my w stolicy Indii. Rozpoczyna艂a si臋 wtedy nasza wielka podr贸偶. Ka偶dy krok przemierzony po Delhi by艂 dla nas wielk膮 przygod膮, cho膰 jeszcze wtedy nie zdawali艣my sobie sprawy, 偶e ta przygoda z podr贸偶owaniem nie sko艅czy si臋 po planowanych 45 dniach, lecz b臋dzie trwa艂a ca艂e lata, zmieniaj膮c si臋 w spos贸b na 偶ycie, prac臋 i pasj臋. O ile pierwsze do艣wiadczenia z Indiami by艂y鈥 trudne i lekko zniech臋caj膮ce, o tyle 30 dni sp臋dzonych w Nepalu sprawi艂y, 偶e Azja nas poch艂on臋艂a i zacisn臋艂a w swoim u艣cisku na dobre.

2005
Obydwoje sko艅czyli艣my studnia na Wydziale Geografii Uniwersytetu Warszawskiego i powr贸t do Azji by艂 ju偶 tylko kwesti膮 czasu. Kolejna podr贸偶 rozpocz臋艂a si臋 na pocz膮tku stycznia 2005 roku, kiedy to wyl膮dowali艣my na pokaleczonej po wielkim tsunami Sri Lance. W czasie niemal 5 miesi臋cy ci膮g艂ej podr贸偶y zwiedzili艣my Indie, Pakistan, Iran i Turcj臋. Azja w ten spos贸b stawa艂a si臋 nam bli偶sza, ale - czego jeszcze wtedy nie czuli艣my - jeszcze bardziej uzale偶ni艂a nas od siebie.

2006/2007
To by艂 dobry czas, najbardziej nieskr臋powanego, prostego i emocjonuj膮cego 偶ycia. Czas nieprzerwanie trwaj膮cej siedem miesi臋cy podr贸偶y, w trakcie kt贸rej, przejechali艣my l膮dem z Warszawy do Singapuru, odwiedzaj膮c po drodze 12 pa艅stw. Mieszkali艣my w mongolskich jurtach, zmagali艣my si臋 z ogromem Chin, wjechali艣my na tybeta艅ski dach 艣wiata, do Birmy, eksplorowali艣my niemal wszystkie kraje Azji Po艂udniowo-Wschodniej, ko艅cz膮c wypraw臋 w Hong Kongu. Wracaj膮c do Polski, wiedzieli艣my, 偶e trzeba zaj膮膰 si臋鈥 偶yciem.

2008-2009
Kolejne lata przynios艂y du偶e zmiany. Pojawi艂 si臋 nasz "ma艂y podr贸偶nik", a wyjazdy sta艂y si臋 kr贸tsze. Odwiedzili艣my mi臋dzy innymi Izrael, Palestyn臋, Jordani臋. Jednak 2009 rok przyni贸s艂 jeszcze jedn膮 znacz膮c膮 zmian臋. Ot贸偶 pewnego dnia, zadzwoni艂 telefon z propozycj膮 zorganizowania wyjazdu grupowego do Indii. Pami臋tam, 偶e trudno by艂o mnie do tego pomys艂u nam贸wi膰, bo czu艂em, 偶e poza wiedz膮 brakowa艂o mi do艣wiadczenia w pracy z lud藕mi za granic膮. D艂ugo si臋 opiera艂em i ciekawe jak dalej potoczy艂aby si臋 ta historia, gdybym ostatecznie si臋 nie zgodzi艂 przygotowa膰 i poprowadzi膰 tego wyjazdu.

Mapa miejsc odwiedzonych przez nas w Azji, 2003-2021


Mapa miejsc odwiedzonych przez nas w Azji, 2003-2021

2011-2013
Po udanych Indiach pojawi艂y si臋 inne propozycje poprowadzenia wyjazd贸w. Zacz膮艂em regularnie je藕dzi膰 do Indii, Nepalu i Chin. Nied艂ugo p贸藕niej do艂膮czy艂a do tego Agnieszka. Teraz, z perspektywy czasu wiemy, 偶e brakowa艂o nam na pocz膮tku do艣wiadczenia i "warsztatu". Wiele rzeczy powinni艣my byli zrobi膰 inaczej, lepiej. Troch臋 to by艂y te偶 inne czasy, inne wymagania i oczekiwania ludzi, kt贸rzy z nami je藕dzili. Uczyli艣my si臋 jednak i doskonalili艣my rzemios艂o.

2013-2017
Regularnie podr贸偶owali艣my z grupami do Indii, Nepalu, Chin i Sri Lanki. Znajdowali艣my te偶 czas na wyjazdy prywatne. Zmieni艂a si臋 jednak ich formu艂a. Sta艂y si臋 kr贸tsze, ale bardziej intensywne, a niekt贸re przybra艂y form臋 celowych wypraw, niemal偶e o charakterze odkrywczym.

W 2013 roku, zorganizowali艣my i poprowadzili艣my "karawan臋 na skraj Tybetu" - wypraw臋 do nepalskiego Upper Dolpo 艣ladami filmu "Himalaya", szukaj膮c 艣lad贸w tradycji Bon. By艂 to niemal miesi膮c ci膮g艂ego podr贸偶owania po pograniczu Tybetu, spania w namiotach, zmagania si臋 z zimnem, himalajskimi pustkowiami, ubog膮 kuchni膮 i trudami nieko艅cz膮cego si臋 marszu.

W 2014 roku, zaplanowali艣my i z wielkim powodzeniem zrealizowali艣my wypraw臋 samochodow膮 na P贸艂wysep Arabski. W ci膮gu ponad miesi臋cznej podr贸偶y dok艂adnie eksplorowali艣my Oman, Emiraty Arabskie i Kuwejt, przez d艂ugi czas 偶yj膮c w namiotach poza cywilizacj膮, docieraj膮c samochodami terenowymi do bardzo odludnych rejon贸w. Na podstawie tych do艣wiadcze艅 powsta艂a oferta wyprawy samochodowej do Omanu.

W 2017 rok przyni贸s艂 realizacj臋 projektu, z kt贸rym zmagali艣my si臋 przez niemal 5 lat. Uda艂o si臋 zorganizowa膰 i poprowadzi膰 wypraw臋, kt贸rej celem by艂o piesze przej艣cie przez Himalaje z Nepalu do Zachodniego Tybetu i dalsza podr贸偶 przez niemal wszystkie zak膮tki zachodniego i po艂udniowego Tybetu. To by艂a wa偶na, ale i zarazem wymagaj膮ca oraz ucz膮ca wielkiej pokory wyprawa.

20 kwietnia 2017
To chyba najwa偶niejsza data w historii transAzji. Naturalna, ludzka potrzeba tworzenia czego艣 w艂asnego, w naszym przypadku zatriumfowa艂a za艂o偶eniem pe艂noprawnego Biura Podr贸偶y TRANSAZJA. Tego w艂a艣nie dnia, do Rejestru Organizator贸w Turystyki i Po艣rednik贸w Turystycznych Wojew贸dztwa Mazowieckiego, pod numerem 1887 zosta艂o dopisane nasze biuro, zyskuj膮c tym samym umocowania do 艣wiadczenia us艂ug turystycznych w pe艂nych charakterze.

2018/2019
Nasze wyjazdy - zdaniem ich uczestnik贸w - s艂yn膮 z wysokiej jako艣ci narracji. W 2018 roku doceni艂o to Wydawnictwo Pascal powierzaj膮c mi zadanie aktualizacji swojego przewodnika po Chinach. W 2019 roku nak艂adem tego samego wydawnictwa ukaza艂y si臋 dwie - ju偶 bardziej autorskie pozycje - mini przewodnik po Pekinie oraz mini przewodnik po Szanghaju.

Teraz鈥
Aktualnie mamy w ofercie wyjazdy do Birmy, Chin, Indii, Indonezji, Laosu, Nepalu, Omanu, Sri Lanki i Tybetu. Planujemy uruchomi膰 wyjazdy do kolejnych kraj贸w i region贸w. To wszystko wymaga czasu i cierpliwo艣ci, ale wierzymy, 偶e gdy pracy towarzyszy pasja, to wszystko jest mo偶liwe.

Ta historia trwa nadal i liczymy, 偶e trwa膰 b臋dzie...

Krzysztof St臋pie艅

Krzysztof St臋pie艅

Geograf, podr贸偶nik, specjalizuj膮cy si臋 w krajach Azji. W艂a艣ciciel biura podr贸偶y TRANSAZJA. Podr贸偶uje regularnie od 2003 roku. Odwiedzi艂 do tej pory 29 kraj贸w w samej tylko Azji, sp臋dzaj膮c tam 艂膮cznie ponad 4 lata. Bardzo regularnie zagl膮da do Chin, Mjanmy/Birmy i Nepalu. Kulturowy obszar Himalaj贸w traktuje jako "swoje miejsce na Ziemi". Uko艅czy艂 Geografi臋 na Uniwersytecie Warszawskim, pisz膮c prac臋 magistersk膮 na temat osadnictwa we Wschodnim Nepalu. W 2013 roku wsp贸艂organizowa艂 i prowadzi艂 "karawan臋 na skraj Tybetu" - wypraw臋 do nepalskiego Upper Dolpo. W 2017 zorganizowa艂 i poprowadzi艂 wypraw臋, kt贸rej celem by艂o piesze przej艣cie przez Himalaje z Nepalu do Zachodniego Tybetu. Eksplorowa艂 Zachodni Tybet, razem z pielgrzymami obszed艂 艣wi臋t膮 G贸r臋 Kailash. W 2018 roku Wydawnictwo Pascal powierzy艂o mu zadanie aktualizacji przewodnika po Chinach, a w 2019 roku nak艂adem tego samego wydawnictwa ukaza艂y si臋 dwie - ju偶 bardziej autorskie pozycje - mini przewodnik po Pekinie oraz mini przewodnik po Szanghaju. Najwi臋kszy sukces - przejechanie ca艂ego Tybetu na pocz膮tku zimy. Najnowsze zauroczenie: Afryka.

Ulubione trasy

Agnieszka St臋pie艅

z wykszta艂cenia geograf regionalny, z zami艂owania podr贸偶nik. Uko艅czy艂a Geografi臋 na Uniwersytecie Warszawskim, pisz膮c prac臋 magistersk膮 na temat osadnictwa we Wschodnim Nepalu. Odwiedzi艂a do tej pory 29 kraj贸w w samej tylko Azji, sp臋dzaj膮c tam 艂膮cznie prawie 4 lata. Regularnie zagl膮da do Nepalu, Indii i Birmy. Azja, do kt贸rej pocz膮tkowo podchodzi艂a jak "do je偶a", wydawa艂a si臋 by膰 wielka, daleka, niedost臋pna i nieznana. Mo偶liwo艣膰 poznawania tego kontynentu, jego kultury, ludzi, geografii, religii ca艂kowicie zmieni艂a jej 偶ycie, 艣wiatopogl膮d i jednocze艣nie uzale偶ni艂a. Teraz, ju偶 jako szcz臋艣liwa mama z synkiem i jego tat膮, coraz dok艂adniej stara si臋 pozna膰 obszar 艣wiata, kt贸ry z ka偶dym wyjazdem ma wi臋cej do zaoferowania. W 2013 roku wsp贸艂organizowa艂a "karawan臋 na skraj Tybetu" - wypraw臋 do nepalskiego Upper Dolpo. W 2017 roku, bra艂a udzia艂 w wyprawie, kt贸rej celem by艂o piesze przej艣cie przez Himalaje z Nepalu do Zachodniego Tybetu.



Ulubione trasy

Co znajdziesz w naszych programach


Czego nie znajdziesz w naszych programach


Co jest dla nas wa偶ne?

  1. Rzetelne przedstawienie oferty rozwi艅

    Zawsze w pe艂ni opisujemy program wyjazdu, warunki, standard i wymagania. Niczego nie koloryzujemy i nie ukrywamy. Je艣li przeczytasz opis, zawsze b臋dziesz wiedzia艂 na co si臋 piszesz.

  2. Jasne przekazywanie informacji o cenie rozwi艅

    Zawsze podajemy pe艂n膮 informacj臋 o cenie wyjazdu. 呕adnych ukrytych i zatajonych op艂at. W zwarty spos贸b informujemy co wchodzi w cen臋 wyjazdu, a co nie. Nie zmuszamy do arytmetycznych 艂amig艂贸wek i samodzielnego wyliczania ceny imprezy. Ostateczna cena jest zawsze podana w ofercie.

  3. Kontakt z uczestnikami rozwi艅

    Zawsze mo偶na do nas zadzwoni膰 i dopyta膰 o konkretny wyjazd. Odpowiemy na pytania, bo dobrze znamy opisywane miejsca, byli艣my tam nie raz i sami zbudowali艣my program. Przybli偶ymy hotele, bo mieszkali艣my w nich, opiszemy transfery, bo podr贸偶owali艣my mi臋dzy miastami. Jednym s艂owem - pracowali艣my ju偶 tam!

Wierzymy 偶e鈥

  1. Podr贸偶 nie rozpoczyna si臋 na lotnisku, lecz ca艂e tygodnie wcze艣niej rozwi艅

    Dlatego staramy si臋 odpowiednio wcze艣nie przygotowa膰 naszych go艣ci do wyjazdu. Ka偶dy uczestnik dostaje informator wyjazdowy, w kt贸rym dok艂adnie przedstawiamy jak si臋 przygotowa膰 do podr贸偶y, co zabra膰, a co zostawi膰, jakiej pogody si臋 spodziewa膰, w co si臋 zapakowa膰 i jak zadba膰 o zdrowie. To tylko wybrane tematy - w naszych informatorach jest ich znacznie wi臋cej!

  2. Najlepsz膮 drog膮 do poznania jest do艣wiadczenie czego艣 rozwi艅

    Dlatego - tam gdzie to mo偶liwe - umieszczamy w programach praktyczne kursy lub warsztaty. S膮 to mi臋dzy innymi sadzenie ry偶u, barwienie materia艂贸w, kursy gotowania, ta艅ca, kaligrafii czy przetw贸rstwa kawy.

  3. Obiad w cenie wyjazdu jest potrzebny rozwi艅

    Nasze do艣wiadczenia wskaza艂y, 偶e w ci膮gu dnia musi by膰 przerwa od zwiedzania, aktywno艣ci, czy upa艂u. Obiad jest tylko pretekstem do godzinnego relaksu, sch艂odzenia si臋, nawodnienia czy dania odetchn膮膰 nogom. W ten spos贸b, w naszych programach gwarantujemy w cenie wyjazdu niemal zawsze 3, pe艂ne posi艂ki dziennie.

  4. Nie mo偶na oszcz臋dza膰 na wy偶ywieniu rozwi艅

    Kuchnia jest istotnym elementem poznawania obcych miejsc i wierzymy, 偶e nie wolno na niej oszcz臋dza膰. W naszych wyjazdach dbamy o ten element. Bez wzgl臋du czy posi艂ki serwowane s膮 w restauracjach, czy staramy si臋 przybli偶y膰 kuchni臋 uliczn膮, to zawsze dok艂adamy stara艅, aby wnosi艂y one co艣 wi臋cej ni偶 tylko energi臋.

  5. Je艣li jest na trasie co艣 ciekawego, to warto pokaza膰 to wszystkim uczestnikom rozwi艅

    Dlatego stronimy od imprez fakultatywnych, nawet je艣li zwi臋ksza to cen臋 wyjazdu. Je艣li ju偶 dopuszczamy imprezy dodatkowe, to zawsze dbamy o czas uczestnik贸w nie bior膮cych w nich udzia艂u.

  6. Kluczem do powodzenia wyjazdu jest ma艂a grupa rozwi艅

    Wi臋cej uczestnik贸w oznacza na og贸艂 wi臋kszy zysk. Jednak wierzymy 偶e zysk to nie wszystko. W ma艂ej grupie 艂atwiej dostosowa膰 si臋 do potrzeb uczestnik贸w. Realizacja programu jest wa偶na, ale warto te偶 ws艂ucha膰 si臋 odczucia grupy i dostosowa膰 si臋 do nich - nic na si艂臋!

  7. Hotel nie powinien by膰 celem samym w sobie rozwi艅

    Jako艣膰, lokalizacja oraz wystr贸j hoteli s膮 dla nas wa偶ne. Pragniemy bowiem, aby tak偶e i miejsca noclegowe sta艂y si臋 sp贸jn膮 cz臋艣ci膮 wyjazdu. Ale hotele traktujemy bardziej jako bezpieczne i mo偶liwie najbardziej komfortowe miejsca do sp臋dzenia nocy, a nie cel i sens podr贸偶y.

  8. Sprzedajemy nie tylko podr贸偶, ale r贸wnie偶 pozytywne emocje z ni膮 zwi膮zane rozwi艅

    Dlatego staramy si臋 tworzy膰 programy, w kt贸rych r贸wnomiernie rozk艂adaj膮 si臋 emocje, doznania i do艣wiadczenia - nawet je艣li to czasem wymaga wi臋kszego nak艂adu pracy czy dodatkowych koszt贸w. Nie unikamy takich rozwi膮za艅 i nie boimy si臋 ich. Wierzymy, 偶e wyjazd musi by膰 dobrze zaprojektowany i jeszcze lepiej zrealizowany - wtedy zostanie zapami臋tany.

Co nas wyr贸偶nia

  1. Nie kupujemy gotowych tras w lokalnych agencjach rozwi艅

    Ka偶dy program w ofercie jest naszego autorstwa! Sami tworzymy tras臋, plan zwiedzania, przemieszczania si臋, rozk艂adamy akcenty i emocje. Lokalne agencje jedynie pomagaj膮 w urzeczywistnieniu tych plan贸w.

  2. Staramy si臋 nie powiela膰 program贸w innych operator贸w rozwi艅

    W powszechnie znanych regionach wyszukujemy unikalne miejsca i atrakcje, aby zapewni膰 naszym klientom niebanalne wspomnienia. Na przyk艂ad w Szanghaju, poza g艂贸wnymi atrakcjami miasta, umie艣cili艣my wizyt臋 w typowej dzielnicy robotniczej, gdzie w chi艅skim mieszkaniu, w go艣cinie u chi艅skiej rodziny, uczymy si臋 lepi膰 piero偶ki i razem jemy rodzinny obiad. To przyk艂ad, ale podobnych pomys艂贸w mamy ca艂e mn贸stwo.

  3. Oprowadzamy tylko po miejscach, kt贸re dobrze poznali艣my rozwi艅

    Ka偶d膮 tras臋 budujemy zawsze w oparciu o w艂asne do艣wiadczenia i sprawdzenie jej na miejscu. Przyj臋li艣my zasad臋, 偶e nie tworzymy program贸w po krajach, regionach czy miejscach kt贸rych sami wcze艣niej nie poznali艣my.

  4. Dbamy o szczeg贸艂y rozwi艅

    Wiemy, 偶e wyjazd zagraniczny jest sum膮 pojedynczych wydarze艅 i okoliczno艣ci. Wszystko ma znaczenie, zatem detale s膮 dla nas wa偶ne, a przez to wyjazdy dopracowane. Lubimy improwizacj臋 i przygod臋, ale tylko wtedy, gdy podr贸偶ujemy prywatnie.

  5. Nie 艂膮czymy kraj贸w rozwi艅

    Ka偶de pa艅stwo Azji to osobna historia. Niemal ka偶de ma do zaoferowania wi臋cej atrakcji ni偶 mo偶na zmie艣ci膰 w standardowe dwa tygodnie podr贸偶y. Nie chcemy "zalicza膰" pa艅stw, chcemy je uczestnikom przybli偶y膰!

  6. Gwarantujemy doskona艂膮 narracj臋 rozwi艅

    Nasze wyjazdy - zdaniem ich uczestnik贸w - s艂yn膮 z bogatej, merytorycznej i ciekawie przekazanej wiedzy. Du偶o opowiadamy, wyja艣niamy, t艂umaczymy. Doceni艂o to m.in. Wydawnictwo Pascal powierzaj膮c nam napisanie mini-przewodnik贸w po Pekinie i Szanghaju oraz aktualizacj臋 swojego przewodnika po Chinach.

  7. Dbamy o wysok膮 jako艣膰 obs艂ugi rozwi艅

    Szanujemy czas i pieni膮dze naszych Klient贸w. Przyj臋li艣my zasad臋, 偶e chcemy obs艂ugiwa膰 naszych go艣ci w taki spos贸b, w jaki sami chcieliby艣my by膰 obs艂ugiwanymi.

  8. To nie tylko nasza praca, to nasze鈥 偶ycie rozwi艅

    Jeste艣my przewodnikami i w艂a艣cicielami biura w jednym. To sprawia, 偶e bardzo nam zale偶y na satysfakcji klient贸w. Dok艂adamy przez to wszelkich stara艅, aby imprezy by艂y udane, a Klienci do nas wracali lub polecali je znajomym.

Dzia艂amy legalnie

TRANSAZJA Krzysztof St臋pie艅
Kubusia Puchatka 8/34, 05-800 Pruszk贸w,
NIP 534-206-00-25, REGON 366981342,

Legalnie dzia艂aj膮ca firma, wpisana do Centralnej Ewidencji Organizator贸w i Po艣rednik贸w Turystycznych pod numerem 10621, do Rejestru Organizator贸w Turystyki i Po艣rednik贸w Turystycznych Wojew贸dztwa Mazowieckiego pod numerem 1887 oraz posiadaj膮ca Gwarancj臋 Ubezpieczeniow膮 Organizatora Turystyki o numerze M519501.

Zach臋camy do zapoznania si臋 z poni偶szymi dokumentami:

pdfCertyfikat Gwarancji Ubezpieczeniowej Organizatora Turystyki o numerze M519501,
opiewaj膮cej na kwot臋 75 000 euro, wydanej przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpiecze艅 S.A.,


pdfWpis do Rejestru Organizator贸w Turystyki i Po艣rednik贸w Turystycznych Wojew贸dztwa Mazowieckiego
o numerze 1887


pdfWpis w Centralnej Ewidencji Organizator贸w i Po艣rednik贸w Turystycznych
pod numerem 10621




TRANSAZJA Krzysztof St臋pie艅
Kubusia Puchatka 8/34, 05-800 Pruszk贸w,
NIP 534-206-00-25, REGON 366981342,
email: biuro@transazja.pl